Educational Sciences: Normal and Deviant Patterns of Attachment and Self Regulated Learning (research)
Bij Onderwijskunde richt je je op het leren en de ontwikkeling van het individu en de samenleving. Daarbij bestudeer je het onderwijsbeleid, de organisatie van scholen en de inhoud en de vormgeving van lesmateriaal met als doel het leren en ontwikkelen van mensen te bevorderen. Mensen zijn van nature nieuwsgierig en willen graag van alles weten. We besteden dan ook een groot deel van onze tijd aan het vergaren van kennis. Veelal slaan we onbewust informatie op, bijvoorbeeld van televisie of uit de krant, van discussies met anderen of uit werksituaties. Er zijn ook bewustere methoden om te leren. Zo gaan we naar school en volgen cursussen of bedrijfsopleidingen en leren vervolgens een heel leven lang. Waarom blijft iets hangen? Waarom vinden we de ene les boeiender dan de andere? Is het een kwestie van interesse of komt het door de manier waarop we de informatie aangeboden krijgen? Dat zijn vragen die bij de opleiding Onderwijskunde aan bod komen.
Instelling | Plaats | |
---|---|---|
Universiteit Maastricht | Maastricht | |
Universiteit Utrecht | Utrecht | |
Radboud Universiteit Nijmegen | Nijmegen | |
Universiteit Leiden | Leiden | |
Rijksuniversiteit Groningen | Groningen |